Косівсько - Полянський заклад загальної середньої освіти І-ІІ ст.№2

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

І Вступ

 

Аналіз роботи

методичного об’єднання вчителів

суспільно – гуманітарного циклу

 

У 2016 – 2017 н.р. робота ШМО вчителів суспільно – гуманітарних дисциплін була зосереджена над реалізацією проблеми «Підвищення ефективності навчально – виховного процесу, поліпшення якості знань, навиків і умінь учнів шляхом створення нестандартних ситуацій на уроках гуманітарного циклу».

Робота була спрямована на вдосконалення науково-теоретичної і фахової підготовки вчителя, на розвиток його творчого потенціалу, на формування мобільності педагога у використанні сучасних інноваційних технологій навчання з метою створення якісного освітнього середовища для учнів.

Досвідчені пе6дагоги Кравчук О.Г. та Жуковська В.Д. досягли високого рівня навчальних досягнень своїх учнів завдяки впровадженню в практику інноваційних технологій, зокрема проектних та інтерактивних прийомів навчання.

У методоб’єднані працювали такі вчителі:

  • української мови та літератури (Попович О.П. – І кваліфікаційна категорія, Федюк М.Ф. – ІІ кваліфікаційна категорія);
  • вчитель історії та правознавства (Кравчук О.Г. – вища кваліфікаційна категорія);
  • вчитель зарубіжної літератури (Воронюк М.І. – І кваліфікаційна категорія);
  • вчитель англійської мови (Митрюк А.В. – спеціаліст, Жуковська В.Д. – спеціаліст);
  • вчитель етики (Косівський В.П. – спеціаліст).

Діагностичне дослідження показало, що вчителі творчо працювали над проблемним питанням, застосовуючи інтерактивні методи та інформаційні технології навчання, що сприяло підвищенню якості знань учнів. Попович О.П. провела круглий стіл «Підготовка учнів до шкільних та районних олімпіад» та конференцію «Використання ІКТ у процесі викладання предметів гуманітарного циклу для реалізації особистісно – зорієнтованого навчання» А також провела тиждень української мови та тиждень присвячений Великому Кобзареві.

Вчителі англійської мови Митрюк А.В. та Жуковська В.Д. провела тиждень іноземної мови.

У 2016 – 2017 н.р. проведено п’ять засідань ШМО, на яких:

  • надано рекомендації та інструкції щодо ведення шкільної документації;
  • обговорено програми та календарно-тематичні плани;
  • вивчено основні положення Концепції літературної освіти;
  • вироблено методичні рекомендації щодо проведення роботи з обдарованими учнями в процесі вивчення предметів суспільно – гуманітарного циклу.

Тематика засідань була різноманітною:

  • доповідь «Україна у творчості М.В.Гоголя (Воронюк М.І.);
  • круглий стіл «Використання сучасних інтерактивних засобів навчання – шлях до успішного уроку»;
  • доповідь «Організація навчання невстигаючих учнів (Попович О.П.);
  • літературний вечір «Ми тебе не забудемо, Кобзарю!» (Федюк М.Ф.)
  • позакласний захід до Дня писемності і мови (Попович О.П.);
  • відкритий урок із зарубіжної літератури у 6 класі на тему «Ніч перед Різдвом» (Воронюк М.І.);
  • відкритий урок з англійської мови у 9 класі на тему «Майбутня професія» (Митрюк А.В.).

Це сприяло підвищенню творчої майстерності вчителів при виборі методів, форм навчання і створення сприятливого психологічного клімату на уроках.

Є напрацювання по методичним рекомендаціям з української мови та літератури, історії, англійської мови (виготовлення тематичних папок, ілюстративн6ого мате6ріалу, створено презентації, виготовлення карток для диференційованого завдання, тематичних таблиць).

Всі члени МО вчителів гуманітарних дисциплін проявляли ініціативу, працювали креативно, були активними в обговоренні визначених питань, готували повідомлення, доповіді, а також ділились своїм досвідом. Засідання і проводились за «круглим столом», з використанням інтерактивних технологій.

Члени МО мали змогу ознайомитись з нормативними та інструктивно-методичними матеріалами і програмами викладання предметів гуманітарного циклу в поточному навчальному році. Вчителі опрацювали способи організації  навчально-виховного процесу на основі диференційованого підходу до особистісно-орієтованого навчання та інтерактивні форми, психологічні аспекти підготовки вчителя до уроку, методи розвитку творчих здібностей й формування мобільності учня.

У період між засіданнями проводились відвідування та обговорення відкритих уроків, індивідуальна та групова діяльність з підготовки завдань для учнів, які виявляють підвищений інтерес до предмета, педагогічні читання, огляд методичної літератури.

У центрі уваги вчителів, що входять до складу МО суспільно – гуманітарного циклу перебуває кожна дитина як унікальна особистість, а це вимагає перегляду форм і методів навчання, моделювання таких видів діяльності, які допомагають  формувати в учнів стійкий інтерес до навчання. Цьому питанню приділялась особлива увага на засіданнях ШМО, адже значний відсоток дітей втрачають інтерес до вивчення шкільних предметів. Пошук та використання педагогічних технологій, які б заохочували учнів до вивчення предметів шкільного курсу та участі в позакласній роботі – є одним із головних завдань членів МО.

У процесі роботи з обдарованими учнями себе виправдали такі методи: пошуково-дослідницький, метод творчих вправ.

Учні залучались до участі у різноманітних конкурсах:

  • конкурс знавців рідної мови ім.. Петра Яцика, де призові місця вибороли такі учні: Маскалюк Антоніна (5 клас), Федоряк Аліна (6 клас), Тафійчук Світлана (7 клас), Ігнатюк Роман (8 клас), Ворохта Діана (9 клас), які були рекомендовані на конкурс районного рівня;
  • шкільна олімпіада з української мови; учні зайняли призові місця і були рекомендовані на районну учнівську олімпіаду: Тафійчук Світлана(7 клас), Ігнатюк Роман (8 клас), Ворохта Діана ( 9 клас);
  • олімпіада з англійської мови: Руснак Іван (8 клас), Білінчук Юліана (9 клас);
  • олімпіада з історії: Руснак Іван (8 клас), Ковбел Божена (9 клас);
  • олімпіада з правознавства: Білінчук Юліана (9 клас).

У роботі МО можна виділити і ряд недоліків, зокрема: недостатньо уваги приділялось індивідуальній роботі з обдарованими дітьми і – як наслідок – відсутність переможців районних олімпіад та конкурсів; більше уваги приділяти веденню документації.

У 2017 – 2018 н.р. педагоги ШМО продовжать роботу над проблемою «Підвищення ефективності навчально-виховного процесу, поліпшення якості знань, навиків і умінь учнів шляхом створення нестандартних ситуацій на уроках гуманітарного циклу».

У 2017 – 2018 н.р. необхідно активізувати роботу з обдарованими учнями, залучати їх до участі у різних творчих конкурсах, інтелектуальних марафонах, науково-дослідницьких проектах; працювати над удосконаленням науково-теоретичної, психолого-педагогічної, загально дидактичної і фахової підготовки членів МО, їх самоосвітньої та творчої діяльності; спонукати педагогів до участі в професійних конкурсах, ярмарках педагогічних ідей тощо.

Наприкінці навчального року проведено контрольні зрізи.


Copyright MyCorp © 2024
uCoz