І. Вступ
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів
природничо – математичного циклу
Методоб’єднання вчителів природничо –математичного циклу існує на постійно діючій основі і є однією з ключових організаційних форм методичної роботи школи.
Методоб’єднання працювало за складеним планом. Проведено п’ять засідань. Завдання, поставлені перед шкільним МО на 2016 – 2017 н. р. , виконані.
Особовий склад МО: двоє вчителів зі стажем понад 10 років і I кваліфікаційною категорією, один молодий спеціаліст-вчитель фізкультури зі стажем 4 роки, та два молоді вчителі.
Кожний вчитель працював над своїм проблемним питанням і проблемним питанням природничо – математичного циклу «Інтелектуальний розвиток дитини, формування наукового світогляду і критичного мислення школярів шляхом засвоєння основних понять і закономірностей природничих наук, методів наукового пізнання, усвідомлення ними екологічної культури людини».
Здійснення повноцінних результативних змін в діяльності сільської школи неможливо без високого рівня науково – методичного забезпечення і творчо працюючих педагогічних працівників. Тому пріоритетними питаннями МО є підвищення кваліфікації педагогів, вдосконалення їхньої майстерності, впровадження в масову практику сучасних досягнень психолого – педагогічної науки та передового досвіду. Всі вчителі брали активну участь у роботі районних предметних МО, займались самоосвітньою діяльністю, вивчали досвід відомих вчителів, застосовували їхні здобутки у своїй роботі.
Протягом року проводились різноманітні методичні заходи в рамках шкільного МО: конференція «Реалізація міжпредметних зв`язків як умова інтеграції змісту освіти»,круглий стіл «Розвиток творчої особистості засобами ІКТ», педагогічний турнір «Використання інноваційних форм роботи на різних етапах уроку», круглий стіл «Активізація пізнавальної активності на уроках природничо-математичного циклу», педагогічний консиліум «У пошуках інноваційних технологій розвитку інтелектуальних здібностей учнів».
З метою вивчення та обміну досвідом успішної педагогічної діяльності вчителів провели відкриті уроки: Брехлійчук Г.В з фізики у 9 класі на тему «Джерела електричного струму. Електричне коло», Головко С.А. в 8 класі на тему «Розвиток фізичних якостей засобами гри в футбол». На уроках педагоги застосовували нові технології, активні форми і методи навчання. Також готували і читали доповіді «Самоосвітня діяльність-один з індикаторів професійно - педагогічної компетентності вчителя на уроках фізики», «Фізична культура, як один з шляхів профілактики захворюваності учнів».
В минулому навчальному році вчителі підвищували кваліфікацію у сфері змісту свого предмета та у галузі методики викладання свого предмета, вивчали положення дидактики, теорії виховання , їх практичного застосування. Створювались умови для особистісної спрямованості процесу навчання.
Була організована робота з молодими вчителями:
1.)індивідуальні бесіди з вчителями,спільне визначення засобів розвитку вчителя;
2.)науково-практичні конференції,тренінги;
3.)індивідуальні консультації;
4.)здійснювався контроль за веденням вчителями щоденної документації;
5.)проведено практичні індивідуальні та групові заняття з обговорення основних вимог до уроку;
6.)організовувалася робота щодо вироблення молодими вчителями особистого стилю проведення уроків,власного реноме та іміджу;
6.)обмін досвідом «Яким має бути урок,на який чекають діти?»
Формувати в учнів знання та світогляд неможливо тільки на уроках. Позакласна робота – це завершальний етап формування природничих знань у школярів. Згідно плану роботи МО вчителями проведено такі заходи: географічна вікторина «Щасливого плавання і попутного вітру» (Косівський В.П), позакласний захід «Весела хімія» (Штефуряк М. І.), математичний брейн-ринг «В гостях у Математики» (Піпаш А.М.), фізична гра« Що? Де? Коли?» (Брехлійчук Г.В.), змагання з фізкультури «Веселі старти» (Головко С.А.)
За підсумками моніторингових контрольних робіт та підсумками оцінювання за навчальний рік результати навчальних досягнень з природничо – математичних предметів середні, достатні і високі.
Вчителі МО прийняли участь у I і II етапах предметних олімпіад з фізики, трудового навчання, математики,хімії, біології, географії. У II етапі з фізики 9 клас - 3 місце(вчитель Брехлійчук Г.В.)
А також прийняли участь у конкурсі «Колосок»
Вчителі МО досліджували різні актуальні психолого – педагогічні проблеми, тісно пов’язані з розв’язанням проблеми МО. Проводилась науково – практична робота щодо підвищення науково – методичного рівня та педагогічної майстерності вчителів. Педагоги залучались до удосконалення освітньо – виховного процесу, вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду: 1)вивчення досвіду вчителів-майстрів педагогічної праці, учителів-новаторів,що створили інливідуально неповторні й високоефективні системи;
2)вивчення рівня педагогічної майстерності вчителів з метою атестації: відвідування уроків,позакласних заходів;
3)створення та збагачення банків даних про перспективні нововведення та інноваційні ідеї в межах своєї компетентності та за своїм профілем;
4)встановлення і розвиток творчих зв`язків і контактів з аналогічними методоб єднаннями інших шкіл в інтересах вдосконалення своєї роботи.
Подальший розвиток навчального процесу вчителів МО потребує
удосконалення методів навчання, відходу від шаблону і стандарту, розв’язання нових педагогічних завдань. Життя наполегливо вимагає творчого підходу і тому важливо,щоб поряд із питаннями методичного характеру знаходили місце питання психолого - педагогічного змісту, проблеми дидактики уроку,використання ІКТ.